Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Martina se vdala a Klára řekla ano

Život už pro mě nemá cenu! O všechno jsem přišla. Nechci  každé ráno vstávat se slzami v očích ...  V detektivkách je to tak snadné, ale kolik těch prášků mám vzít? Nebo to zase vzdám, vypiju láhev červeného a půjdu spát?

Už týdny jsem bez nálady. Moje nejlepší kamarádka se toulá po světě na svatební cestě. A až se vrátí, už to nikdy nebude jako dřív! Manžel, zařizování domácnosti, vždyť to známe…

Zítra se vrací a pozítří se máme sejít v kavárně. Martina určitě bude švitořit, jak je ten její Miky úžasný a jak se měli skvěle na cestách. Nejsem zvědavá ani na jedno ani na druhé! Taky mě štve, že Miky se topí v penězích. Co všechno už Martině dal! Copak nevidí, jak si jí kupuje? A teď ta luxusní dovolená na Srí Lance!  Nemám už ani chuť chodit na facebook – to je samé: oni na slonu, oni s místním masérem, oni ve vlnách Indického oceánu... Všechno exotické, luxusní.

Nemám už sílu to pořád poslouchat.  Je konec. Když začala Martina chodit s Mikym, ani ve snu mě nenapadlo, že to takhle skončí. Do té doby jsme dělaly všechno spolu – zařizovaly si byt, trávily volný čas, půjčovaly si šaty… Občas jsme spolu i spaly v jedné posteli, když nám bylo smutno.

Martina je pořád plná energie, vymýšlí, co dělat a je s ní zábava. A když mi je smutno, umí mě obejmout a pohladit. Nemusela jsem se nikdy o nic starat a všechno jsem s ní tak ráda sdílela. A nejlepší to bylo vždycky, když se rozešla a nějakým klukem a vrátila se ke mně, pak jsme si slibovaly, že se už nikdy neopustíme. Tak ráda jsem snila o naší společné budoucnosti.

Miky mi byl od samého počátku nesympatický, ale ona se do něj úplně zbláznila. Od prvního dne se spolu smáli a řádili, jako by se znali léta. Martina postupně omezovala naše společné aktivity, všude chtěla chodit ve třech a pak jen s Mikym.  Nakonec změnila i tu vodu, na kterou jsem se tak těšila. A to byla poslední kapka! Měly jsme být týden spolu, spát samy ve stanu, být na jedné lodi… Vrcholem všeho bylo, když mi  řekla, že pojede s Mikym a já prý můžu jet taky, když si někoho najdu na zadáka! Takže Mikýsek mě kompletně vyšťouchnul!

Probouzím se, mžourám na budík - bude deset hodin, neděle. Vedle postele prázdná láhev. Tak jsem to zase nedokázala! No, když už to tak dopadlo, ještě si dám poslední šanci. Počkám po zítřejším kafču. Třeba se pohádali… A když ne, pondělí bude můj poslední den!

V pondělí se konečně uvidím s Klárou, pomyslela si Martina. Svatební cesta byla úžasná, ale Martině ten svět luxusu nebyl moc příjemný. Miky na tom ale trval a věděla, že jí tím chce udělat radost, tak se radovala s ním. Teď už ale byla z cesty trochu unavená, nebyla zvyklá na takové vedro, exotické jídlo a také angličtina jí pořád dělala potíže. Těšila se domů. A doma hlavně na Kláru.

Necelý měsíc před odjezdem se pohádaly a od té doby si to nestihly vyříkat. Martina na to občas myslela i na dovolené.  Přece jen je to její nejlepší kamarádka. Klára byla poslední dobou trochu tajnůstkářská, na poslední chvíli zrušila i vodu, kterou tak dlouho plánovaly. Martina nechápala, co se děje. Jestli má chlapa, proč jí to neřekla? Ona jí o Mikym řekla hned první den! Možná je ženatý? Nebo ho Martina zná? Že by Patrik z práce? To by ty tajnosti vysvětlovalo!

Obě kamarádky sedí u okna v kavárně Slavia, Martina je opálená a plná energie jako vždycky. Na toaletě si oblékla sárí ze Srí Lanky a baví se tím, že si ji lidé zvědavě prohlížejí. Sluší jí to. Nadšeně vypráví o cestě, Klára jen občas stihne něco říci. Zdá se, že všechny problémy mezi nimi jsou zapomenuty. Když si objednaly druhou kávu a štrúdl, zeptala se s úsměvem Martina: „Máš pořád TU kytku?“

„Nemám, zapomněla jsem ji tehdy na hotelu,“ omluvně odpověděla Klára.

„To je blbý! Ale stejně to byla sranda! Já přitom nemířila na tebe. Ale byla bych ráda, kdyby se to vyplnilo! Ty taky, viď?“

„Hm.“

„Miky říkal, že ti spadla rovnou na hlavu, žes ji vůbec nechytala.“

„Jo, chytala …“

„To by bylo super, kdyby ses taky vdala a měly jsme stejně staré děti!“

„No, to nevím …“

„Ale no tak nebuď furt taková pesimistka, nějakej supr chlap už na tebe určitě někde čeká! Já ti s tím pomůžu.“

„Já jsem spokojená tak, jak to je. Mně stačí kamarádi. A mám tebe!“

Martina, se smíchem: „Ale já nejsem tvůj muž! Já ti dítě neudělám. A chceš přece děti!“

„Možná, časem, …“

 „Fakt mě štveš! S tebou je hrozná práce! Nejsi nakonec na ženský?“ Směje se.

Klára se nesměje, mlčí, dívá se stranou. Jako by se něco stalo.

Martina se na ni dívá, postupně se přestává smát, tváří se ohromeně, mlčí … Po nekonečně dlouhé chvíli polohlasně nevěřícně vydechne: „Né …!“

Klára mlčí, dál se dívá stranou. Hlavou se jí honí tisíce věcí... Pak, jakoby se rozhodla, s pohledem pořád upřeným do strany řekne tiše ale odhodlaně: „Ano.“

 

Autor: Ondřej Klofáč | středa 30.7.2014 18:00 | karma článku: 7,92 | přečteno: 555x
  • Další články autora

Ondřej Klofáč

Proč jsem proti umělé inteligenci

Pokrok je skvělý. Tedy pokud lidem přináší zlepšení života. Může ale přinést i výrazné zhoršení a to celému lidstvu a ve velmi krátké době. Domnívám se, že v této fázi nyní jsme. A pokud s tím něco neuděláme, dopadneme špatně.

15.4.2023 v 10:20 | Karma: 14,20 | Přečteno: 322x | Diskuse| Společnost

Ondřej Klofáč

Jak jsem se učil vařit

V životě každého mladého muže jednou nastane krizový den, kdy maminka z nějakého zásadního důvodu není doma a neuvaří oběd. Buď se zapovídá s kamarádkou nebo se shoppingování v obchodním centru poněkud protáhne...

8.1.2023 v 14:02 | Karma: 32,73 | Přečteno: 2149x | Diskuse| Ona

Ondřej Klofáč

Díky, pane Gorbačove!

30.8.2022 zemřel Michail Gorbačov. Vždycky jsem měl pocit, že v jeho případě většina lidí nedoceňuje, co pro nás - Čechy, Evropany a celý svět - udělal. Jsem mu za to vděčný.

31.8.2022 v 18:48 | Karma: 21,24 | Přečteno: 286x | Diskuse| Politika

Ondřej Klofáč

Další prvenství českých vědců

Po úspěchu českých hlaviček, které za víkend naprogramují e-shop na dálniční známky za 401 milionů Kč hlásí další vítězství české ručičky.

20.1.2020 v 14:37 | Karma: 21,78 | Přečteno: 1037x | Diskuse| Věda

Ondřej Klofáč

Bitcoin už není na dně

Můj článek z 2. května jsem nazval Bitcoin je na dně. Řada lidí si totiž myslí, že kryptoměny jsou bublinou, která praskne v nejbližší době. Chytří ale chápou, že nejlepší je nakupovat, když ceny jsou blízko dna. Jak to dopadlo?

16.5.2019 v 11:12 | Karma: 13,62 | Přečteno: 425x | Diskuse| Ekonomika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Omezí dávky i povolení. Litva a Polsko pomohou Kyjevu s vracením branců

25. dubna 2024  18:12

Litva hodlá pomáhat ukrajinským úřadům s navracením ukrajinských mužů v branném věku. Ve čtvrtek to...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  18:09

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 8
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1452x
Baví mě poznávání nových míst a lidí, jejich názorů a pohledů na život.

Seznam rubrik